Rodzaje systemów pracy kierowcy zawodowego, jaki system preferują?
Praca w Niemczech dla Fachowców!
   
Strona główna » Praca Niemcy - warto wiedzieć » Systemy pracy kierowcy zawodowego

Systemy pracy kierowcy zawodowego

Systemy pracy kierowcy zawodowego

15.06.2023
Kierowca CE - systemy pracy kierowcy zawodowego

Praca kierowcy zawodowego w systemach jest bardzo wymagająca

Praca w systemach wymaga od kierowców elastyczności i przygotowania do długiej pracy. Kierowcy muszą być gotowi na długie godziny pracy i regularne podróże w różne części kraju lub Europy. Wymagania dotyczące czasu pracy i odpoczynku muszą być dokładnie przestrzegane, aby zapewnić bezpieczeństwo na drodze i uniknąć przemęczenia kierowców.

Istnieje wiele rodzajów systemów pracy dla kierowców zawodowych

Poniżej przedstawiamy kilka z nich:

  • system pracy 2/1 – kierowcy pracują przez 2 tygodnie, a następnie mają 1 tydzień wolnego,
  • system pracy 3/1 – kierowcy pracują przez 3 tygodnie, a następnie mają 1 tydzień wolnego,
  • system pracy 4/2 – kierowcy pracują przez 4 tygodnie, a następnie mają 2 tygodnie wolnego,
  • system pracy 5/3 – kierowcy pracują przez 5 tygodni, a następnie mają 3 tygodnie wolnego,
  • system pracy 6/3 – kierowcy pracują przez 6 tygodni, a następnie mają 3 tygodnie wolnego,
  • system pracy 7/3 – kierowcy pracują przez 7 tygodni, a następnie mają 3 tygodnie wolnego.

System 2/2
System pracy 2 tygodnie pracy i 2 tygodnie wolnego, zwany również 2/2, jest jednym z popularnych systemów pracy dla kierowców zawodowych. W tym systemie, kierowcy pracują przez 2 tygodnie, a następnie mają 2 tygodnie wolnego. Jest to system pracy rotacyjnej, w którym kierowcy pracują przez dłuższy czas, a następnie mają dłuższy okres wolny.

System 2/1
System pracy 2 tygodnie pracy i 1 tydzień wolnego, zwany również 2/1, jest jednym z popularnych systemów pracy dla kierowców zawodowych. W tym systemie, kierowcy pracują przez 2 tygodnie, a następnie mają 1 tydzień wolnego. Jest to system pracy rotacyjnej, w którym kierowcy pracują przez dłuższy czas, a następnie mają krótszy okres wolny.

System 3/1
System pracy 3 tygodnie pracy i 1 tydzień wolnego, zwany również 3/1, jest jednym z systemów pracy dla kierowców zawodowych. W tym systemie, kierowcy pracują przez 3 tygodnie, a następnie mają 1 tydzień wolnego. Jest to system pracy rotacyjnej, w którym kierowcy pracują przez dłuższy czas, a następnie mają krótszy okres wolny.

Jaki system pracy preferują kierowcy zawodowi?

Preferencje kierowców zawodowych co do systemów pracy mogą się różnić i zależeć od indywidualnych preferencji oraz potrzeb. Nie ma jednego systemu pracy, który jest najlepszy dla wszystkich kierowców. Jedni kierowcy wolą krótsze okresy pracy z dłuższymi okresami wolnymi, inni natomiast preferują dłuższe okresy pracy z krótszymi okresami wolnymi.

Najnowsze badania wskazują, że kierowcy preferują system pracy 2/1, 3/1 lub 2/2, ponieważ zapewniają one krótki okres pracy z dłuższym okresem wolnym. Kierowcy doceniają możliwość spędzenia więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz regeneracji sił przed kolejnym okresem pracy.

Niektórzy kierowcy preferują dłuższe okresy pracy z krótszymi okresami wolnymi, takie jak system pracy 4/2 lub 5/3, ponieważ pozwalają one na większe oszczędności finansowe związane z pracą. Dłuższe okresy pracy umożliwiają kierowcom zarabianie większych sum pieniędzy, a krótsze okresy wolne pozwalają na odpoczynek i regenerację sił.

Karta do tachografu

Karta do tachografu

Karta do tachografu: wszystko, co powinieneś wiedzieć Karta do tachografu, znana również jako “karta kierowcy” lub “karta tacho,” to niezwykle istotny element w dziedzinie transportu drogowego. Jest to mały plastikowy Czytaj więcej…

HDS - ciężarówka z dźwigiem hydraulicznym

To to jest HDS i do czego służy?

HDS (hydrauliczny dźwig samochodowy) – to montowany na samochodzie ciężarowym żuraw przeładunkowy. Ciężarówki typu HDS zyskały bardzo szybko popularność w usługach transportowych szczególnie w branży budowlanej. Osadzenie dźwigu na samochodzie Czytaj więcej…

Operator maszyn CNC

Operator maszyn CNC Niemcy

Maszyny sterowane numerycznie to dziś podstawa przemysłu. Dlatego też osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do ich obsługi, mogą dosłownie przebierać w ofertach. Chcesz pracować jako operator CNC? Niemcy to idealny kierunek, Czytaj więcej…

Praca podwójna obsada CE

Kierowca CE podwójna obsada – jak to działa?

Praca w podwójnej obsadzie dla kierowców CE, na czym polega? Doświadczenie kierowcy prawdopodobnie przejdą obok tego wpisu objętnie, co innego początkujący kierowca bądź osoba przymierzająca się do zawodu. We wpisie Czytaj więcej…

Kierowca C+E

Kierowca C+E, kierowca zawodowy – zawód niedoceniany

Polscy koordynatorzy z ASMO Solutions mają stały kontakt z kierowcami C+E pracującymi w Niemczech. Doskonale znają ich codzienną rzeczywistość oraz biorą udział w rozwiązywaniu trudnych sytuacji. Aby mogli jeszcze lepiej Czytaj więcej…

System BDF – coraz popularniejszy wśród kierowców CE

System BDF – coraz popularniejszy wśród kierowców CE

System BDF gwarantuje szybki załadunek i rozładunek auta oraz możliwość niemal natychmiastowego powrotu na drogę. Dzięki temu firmy logistyczne mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy i zapewnić kierowcom większy komfort i bezpieczeństwo. Czytaj więcej…