Shell wprowadza model płatności za użycie dla ciężarówek na wodór
Shell rozpoczyna nowy model płatności za użycie (wynajem) ciężarówek na wodór oparty na samochodzie PH2P od Paul Nutzfahrzeuge.
Shell, znany głównie jako koncern naftowy, wkracza teraz w świat transportu wodorem, wprowadzając innowacyjny model płatności za użycie dla ciężarówek na wodór. W praktyce oznacza to, że Shell oferuje przedsiębiorcom transportowym wynajem ciężarówek z ogniwami paliwowymi wraz z paliwem, ubezpieczeniem, serwisem i wsparciem technicznym 24/7 w zamian za miesięczną opłatę. To podejście ma na celu ułatwienie przesiadki na ciężarówki na wodór nawet dla firm, które nie mają środków na zakup drogich pojazdów tego typu i nie chcą ponosić ryzyka związanego z własnym zakupem.
Ciężarówka na wodór – 24 tony masy całkowitej zestawu, 450 kilometrów zasięgu
Oferta opiera się na 25 ciężarówkach PH2P od Paul Nutzfahrzeuge z Vilshofen an der Donau. Te ciężarówki bazują na podwoziu Mercedes Atego 4×2, ale zamiast konwencjonalnego silnika wysokoprężnego, posiadają 80-kilowatową ogniwową jednostkę napędową od Toyoty. Ta jednostka zasila silnik Voith o mocy 120 kW, zapewniając stały moment obrotowy wynoszący 2800 Nm. Dzięki zbiornikowi na wodór o pojemności około 30 kilogramów, zasięg ciężarówki wynosi około 450 kilometrów. Pełne tankowanie zajmuje producentowi około 10-15 minut. Maksymalna masa całkowita ciężarówki- solo wynosi 15 ton, a max. masa całkowita zestawu to 24 tony, zgodnie z informacjami od Paul Nutzfahrzeuge.
DHL Group jako pierwszy klient
Jednym z pierwszych klientów nowej oferty Shell jest DHL Group. Michael Lohmeier, dyrektor Clean OPS Technology Center w DHL Group, wyraża przekonanie, że rozwiązanie płatności za użycie Shell znacznie ułatwia firmom wprowadzanie nowych koncepcji transportu bez wysokich kosztów początkowych. Twierdzi, że potrzebne są innowacyjne podejścia i wspólne wysiłki, takie jak te, aby otwierać drogę dla nowych technologii i rozwiązań.
Dla nas ważne jest badanie i testowanie różnych rozwiązań technologicznych, które mają potencjał do pomocy nam w dekarbonizacji naszego transportu w przyszłości. Zwłaszcza w transporcie drogowym ładunków jest jeszcze długa droga do przebycia, ponieważ nie jest jasne, które rozwiązanie technologiczne ostatecznie zwycięży. Dlatego ważne jest dla nas przyjęcie otwartego na technologię podejścia i zdobycie jak największego doświadczenia”
– wyjaśnia Michael Lohmeier, dyrektor Clean OPS Technology Center w DHL.
Czytaj także: Wzrost liczby rejestracji ciężarówek w Polsce, a inteligentne tachografy