Kierowca CE podwójna obsada, jak działa? na czym polega praca?
Praca w Niemczech dla Fachowców!
   
Strona główna » Praca Niemcy - warto wiedzieć » Kierowca CE podwójna obsada – jak to działa?

Kierowca CE podwójna obsada – jak to działa?

Kierowca CE podwójna obsada – jak to działa?

19.07.2023

Kierowca CE - praca w podwójnej obsadzie

Praca w podwójnej obsadzie dla kierowców CE, na czym polega?

Doświadczenie kierowcy prawdopodobnie przejdą obok tego wpisu objętnie, co innego początkujący kierowca bądź osoba przymierzająca się do zawodu. We wpisie zebraliśmy kilka ważnych informacji, które na pewno warto wiedzieć podejmując się pracy jako kierowca CE. Na czym polega jazda w podwójnej obsadzie? Jakie reguły obowiązują kierowców?

Podwójna obsada, a czas odpoczynku

  1. Kierowcę pracującego na zasadach podwójnej obsady obowiązuje odpoczynek! Pauza powinna trwać tydzień lub dobę i dotyczy obu kierowców w kabinie.
  2. Czas jazdy na podwójnej obsadzie rozliczany jest w 30 godzinnym cyklu dobowym – w tym czasie kierowca musi odbyć 9 godzinną przerwę.
  3. Gdy przychodzi czas na zrobienie przerwy, kierowca z załogi może się po prostu zamienić na miejsca z kolegą. Czas spędzony na miejscu drugiego kierowcy podczas jazdy jest rejestrowany jako dyspozycja, ale traktowany jako przerwa. Pojedynczy kierowca musi robić przerwę w wymiarze minimum 45 minut na postoju.

Drugi kierowca na podwójnej obsadzie

  1. W momencie startu trasy drugi kierowca kwalifikowany jest jako dyżurujący. Podczas takiego dyżuru kierowca-pasażer nie powinien wykonywać obowiązków związanych z pracą, ale jednocześnie musi pozostawać w gotowości do prowadzenia pojazdu.
  2. Kiedy pierwszy kierowca wykona limit czasowy na trasie, kierownicę przejmuje dyżurujący. Drugi kierowca prowadzi samochód przez 4,5 godziny. Po tym cyklu kierowcy są zobligowani do odpoczynku.
  3. Każda zmiana kierowców musi zostać odnotowana w tachografie.
Dodatkowe uprawnienia dla kierowcy na BDF

Nie taki BDF straszny – czyli jak zdobyć dodatkowe uprawnienia

Obecnie dość szybko wzrasta zapotrzebowanie na kierowców pojazdów współpracujących z systemami BDF. Są one często wykorzystywane do przewozu poczty i przesyłek kurierskich. Wiosna i lato to dobry moment na to, Czytaj więcej…

Kierowca ciężarówki - predyspozycje do zawodu kierowcy zawodowego

Chcesz zostać kierowcą ciężarówki w Niemczech? Sprawdź, czy nadajesz się do tej pracy!

Kierowca ciężarówki to ciężki zawód, który jednak niesie ze sobą wiele korzyści. Jest też pełen wyzwań i trudności. Zarówno na początku drogi jako kierowca C+E, jak i w miarę upływu Czytaj więcej…

Oznakowanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne ADR

Zaświadczenie ADR do kierowania ciężarówką przewożącą substancje niebezpieczne

Zaświadczenie ADR (Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par Route) jest dokumentem potwierdzającym, że kierowca posiada odpowiednie kwalifikacje i wiedzę…

tachograf - kierowcy CE Niemcy

Tachograf i nowe technologie

W jaki sposób inteligentny tachograf oraz nowe technologie mogą wpłynąć na branżę oraz jak rozwiązać problem parkingowy w Niemczech? Poznaj pomysły kierowców zebrane w naszym raporcie!

Ile można zarobić na budowie w Niemczech

Budowlanka w Niemczech – ile można zarobić w pracy na budowie?

Praca w Niemczech dla pracowników budowlanki to coraz częstszy wybór dla wielu fachowców z różnych krajów. Niemiecki rynek budowlany jest jednym z największych i najbardziej dynamicznych w Europie, co przyciąga Czytaj więcej…

System BDF – coraz popularniejszy wśród kierowców CE

System BDF – coraz popularniejszy wśród kierowców CE

System BDF gwarantuje szybki załadunek i rozładunek auta oraz możliwość niemal natychmiastowego powrotu na drogę. Dzięki temu firmy logistyczne mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy i zapewnić kierowcom większy komfort i bezpieczeństwo. Czytaj więcej…